Sisältö:

Sisältö:
Tästä keskeltä löytyvät ajatelmat, runot ja omat terveiset

Minun tieni & kuinka löysin elävän Jumalan


MY WAY ..................................................................................................................................
Haluan jakaa kanssanne sen, mitä olen kokenut
Jumalan seurassa..


Olen tullut uskoon 18- vuotiaana .Ymmärsin, että Raamattu on totta. Huomasin, että siellä oli tietoa, jota tämän päivän ihminen vasta uusina ajatuksina ja ideoina tuo esille. Halusin löytää elämääni luotettavan, kestävän perustuksen ja puhtautta. Olin kyllästynyt siihen, mitä discot ja ravintolat tarjosivat. Ne lupasivat unelmia, mutta jäljelle jäi vain pettymys ja tyhjyys; tässäkö kaikki? Discoiltojen jälkeen olo oli räjähtänyt ja elämä tuntui huutavan vastauksia ja kysyvän tarkoitusta kaikelle. Oliko elämässä myös kauneutta?
....................................................................................................................................................................
Minua puhutteli ja kiinnosti Raamatun kertomus siitä, että Jumalan löytämistä omaan elämään verrattiin aarteen, tai arvokkaan helmen löytämiseen. Luin hengellisiä lehtiä ja Raamattua salaa. Hengelliset asiat koin jotenkin nolona juttuna, jotka eivät sopineet oikein senhetkiseen imagooni... Olin menevän mimmin maineessa, ja karsastin sitä kuvaa, joka minulla oli uskovaisista. Ajattelin heidän olevan muotitiedottomia ressukoita, joilta elämä oli mennyt jotenkin ohitse. 

Syksyllä 1978 kävimme äitini kanssa ennustajalla. Tuo nainen sanoi kauheita asioita. Kysyin häneltä:" keneen otat yhteyttä, keneltä saat nämä tiedot?" Nainen vastasi, että ei kehenkään. Mutta kun katsoin ympärilleni, näin kasoittain tyhjiä viinapulloja... Tiesin sisimmässäni, että Jumalan asialla tuo nainen ei ainakaan ollut. Asia jäi painamaan mieltäni.

Menin ystäväni luokse, jonka tiesin olevan mukana seurakunnan jutuissa. Helena kertoi minulle, että tuo nainen toi esiin ns. riivaajien viisautta. Ja että Jumala ei koskaan toimi tällä tavalla. Jumala varoittaa Raamatussa ennustamisesta, sekä tähdistä ennustamisesta eli horoskoopeista.(3 Mooses 19:26). Miksi Raamattu kieltää ennustamisen? Sen tähden, että ennustajissa vaikuttavat demoniset tietäjähenget , joiden avulla voi saada jossain määrin myös oikeaa tietoa. Tosin monesti pahat henget myös valehtelevat ja antavat tahallaan väärää tietoa. Mutta juuri tuo oikeaan osunut tieto harhauttaa ihmisiä väärään luottamukseen. Ennustajien käyttö avaa portin viholliselle ihmisen elämään ja tekee voimakkaita sidoksia ihmiseen. Uskoon tullessa niistä on sanouduttava irti Jeesuksen nimessä.

.......................................................................
   Halusin tulla uskoon, mutta epäilin, että ei minusta olisi uskovaiseksi. Olin nimittäin tuolloin aikamoinen bilehile. Helena sanoi, että Jumalle on kaikki mahdollista. Ei minun tarvitse itse yrittää muuttaa itseäni. Jumala tekee työn.Ajattelin, että ehkäpä tämä sitten voisi onnistua.


Seuraava yö oli erikoinen, koin että Jeesus seisoi sänkyni vierellä ja kysyi: "tahdonko seurata häntä?" Vastasin myöntävästi, sillä tiesin,  
että Hän ei odottaisi kovin kauan. Onnellisena nukahdin. Seuraavana iltana ponkaisin jännittyneenä Vaasan Vapaa kirkkoon. Tuntui niin oikealta ja hyvältä olla siellä. Onneksi Helenakin oli mukana. Olin liikuttunut siitä, että vieraat ihmiset rukoilivat puolestani. Ystäväni olivat ihmeissään uudesta elämäni suunnasta.
He ajattelivat, että parin viikon päästä unohdan koko jutun. Mutta niin ei käynytkään. Olin löytänyt jotain kestävää, josta en tahtonut luopua.
...................................................................
 

Täytyin Pyhällä Hengellä, noin vuoden verran
uskoontulon jälkeen. Silloin tietoisesti annoin elämäni hallintavallan
Herrallemme. Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaa käytännössä sitä, että voin kokoea Jumalan Hengen koskettavan omaa henkeäni. Tämä on Jumalan tapa kommunikoida. Pystyn aistimaan voiman, joka tulee minun ulkopuoleltani. Jumalan  Pyhä Henki on olemukseltaan hyvin hienovarainen, äärimmäisen Pyhä, ja murtava. Usein näissä kohtaamissa saattaa Jumala antaa ihmiselle ns. armolahjoja. Itse olen saanut profetaalisia näkyjä, ilmestyksiä, ihmisten vaikeuksiin tiedon sanoja mm. En kuitenkaan saanut hengellisistä opetusta ja koenkin, että vaellukseni myös tästä syystä oli hyvin erämaa voittoista.

Janosin Jumalaa, mutta en tiennyt, kuinka edetä.  Samanaikaisesti olin piireissä, joissa ei kerrottu, mitä on vaeltaminen Hengessä. Uskonelämä ja maallinen elämä sekottuivat väärin keskenään, eikä selkeitä rajoja ollut.Voisi sanoa, että puurot ja vellit menivät sekaisin.


En ymmärtänyt sitä, että Jumala odottaa kuuliaisuutta Sanalleen, valvomista.  Luulin, että uskova voi elää kuin sikapossu pellossa... Raamattu opettaa kuitenkin aivan muuta. Jumalan armo tarkoittaa armoa elää Raamatun ohjeiden mukaan Pyhän Hengen voiman avulla, ei suinkaan vapautta elää tietoisessa synnissä. Jos haluaa voittoja uskonelämässä, tai kokea Jumalan läsnäoloa sekä rukousvastauksia, kannattaa panostaa tähän.

Uskonelämän ydin oli minulta kauan aikaa
kateissa. Mutta nyt tiedän, että Jumala voi
vuodattaa voimansa vasta puhtaaseen astiaan. On hienoa saada vaeltaa Kuninkaan tyttärenä. Tähän
kuuluu puhtaus ja nöyryys Jumalan, Isän edessä. Uudistuin uskossani vuonna 2000.
.....................................................................................................................................................................
V. 2004 keväällä, Herra kosketti minua syvästi
parantaen minut 24-VUOTTA kestäneestä paniikkihäiriöstä.
Olin niin

heikossa kunnossa, etten pystynyt juomaan kahvia toisten ihmisten kanssa
samassa pöydässä, sillä jännitin ja vapisin kauhusta. Sairaus oli hyvin
invlidisoiva, lisäksi sitä hoidetaan usein lääkkeillä, joihin kehittyy
riippuvuus.

Eli ongelmaa tulee kaksin verroin. Näin kävi minullekin.
Ensin Jumala vapautti minut lääkekierteestä, pitkän prosessin tuloksena. Jotkut voivat vapautua hetkessä näistä huumeisiin verrattavista lääkkeistä, mutta minulle se oli prosessi.

Keväällä 2004 koin parantumisen itse sairaudesta. Tietoisuus
parantumisesta tuli minulle Jumalan puheena
.
Läheiset ystäväni ja vanhempani olivat iloisia ja hämmentyneitä. Siitä lähti  prosessi, jossa koin Jumalan asettavan minut ennalleen siihen terveyteen, joka minulla oli lapsena ollut.Olin niin innoissani parantumisestani, että päätin testata onko se todellista. Ensimmäiseksi pidin koulussa esitelmän. Ja totta se oli, suoriuduin siitä moitteettoasti eikä paniikista ollut tietoakaan.

......................................................................................................................................................................
Uuden testamentin parantaa sana tarkoittaa
ennalleen asettamista ja kokonaisvaltaista eheytymistä.  Tervehtymisprosessi jatkuu kohdallani. Valmiiksihan emme tule koskaan. Ihmisen psyyke on kuin sipuli, se koostuu  eri
kerroksista. Useasti Jumalaa parantaa henkisesti ihmistä pikku hiljaa, koska ihminen ei kestäisi kertarysäystä. Näin uskon. Mutta Jumalan seura tekee hyvää ja saa ihmeitä aikaan =)

Meillä on 
täällä vain ihmisen osa. Siihen kuuluu kaikki se kipu, vaiva ja myös tuska, jota elämässä tulee jokaisen osaksi. Uskovana saan elää tämän onneksi Jumalan kanssa. Ja näin kaikki Hänen lupauksensa ovat mahdollisuuksia myös minulle. En usko menestysteologiaan, vaan ristin
teologiaan. Se oli Jeesuksenkin tie. Olen useasti ajatellut Raamatun ihmisiä. Heidän elämäsä kului arjen keskellä. Se oli tavallista elämää.
Mutta sen siunaus oli siinä, että Jumala tuli siihen ihmisten arjen keskelle. Ja Jumala on luvannut auttaa omiaan. Saan myös elää alati tietoisuudessa, että en ole asioitteni kanssa yksin, vaan Hän kulkee vierelläni.

Oma sisäinen kasvu ja eheytyminen on myös valintakysymys. Olen
huomannut, että minun tulee myös haluta ehyteen.  Nähdä vaivaa asian eteen. Taivaan Isä on äärimmäisen hienotunteinen sisäisen parantumisen asioissa, kuten kaikessa muussakin toiminnassaan. Jumala odottaa meiltä lupaa saada parantaa ja eheyttää tai tulla eläämämme Herraksi. Hän toimii aina rakkaudesta käsin, johon kuuluu ihmisen oman tahdon vapaus. Jumala kysyy aina ihmiseltä lupaa saada toimia. Hän kunnioittaa ihmisen omaa tahtoa.
............................................................................................................ Omaa kasvua ovat tukeneet mm. Salme Blomsterin sekä Olli Karisteen
kirjat, sekä Kritotyö (= Kristus keskeinen toipuminen).
Tämä  oli

pienryhmä, nimeltään Krito. Vaasassa ryhmä koostui 4 naisesta. Kävimme ohjelmaa läpi Ron Rossin kirjan avulla. Ihmiset olivat sitoutuneet ryhmään,  ja kaikki sen asiat olivat luottamuksellisia. Se oli kasvuryhmä, jonka avulla halusimme eheytyä ja pyytää Herraamme tulemaan meidän parantajaksemme tunne-elämän alueilla, ja myös hengellisillä alueilla. Ne kulkevat käsi kädessä. Krito-ryhmässä voi turvallisesti peilata omaa tarinaansa toisten kanssa. Sai oivaltaa ja huomata, että olosuhteisiin nähden olen selvinnyt hyvin,  ja että olen tavallinen, sellaisenaan hyväksytty ihminen. Meille näkymättömille lapsille Herra esittää kutsun tulla näkyväksi, sillä Hän kutsuu näkymättömät näkyväisiksi.

Minulle on kunnia asia pitää Jumalaa isänäni.  Olen joutunut opettelemaan
pois  vääränlaisesta uskomuksista; nöyristelystä,  ja siitä, etten ole arvollinen tähän asemaan. Meillä saattaa olla sisäisiä
uskomuksia itsestämme,  jotka ovat ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa Jumalan ajattelutavasta meitä kohtaan. Tämä itseni "ohjelmointi" uudelleen jatkuu yhä sismmässäni. On tärkeää huomata, millaisia ajatuksia itsestään viljelee. Jos ne ovat negatiivisia, ne tulisi muuttaa positiiviksi.  Kirjailija-terapeuti Salme Blomster kertoo kirjoissaan tästä paljon.Negatiiviset ajatukset itsestä pahimmillaan sairastuttavat ihmistä.

Ymmärrän, että Jumala on tarkoittanut, että rakastamme myös itseämme oikealla tavalla. Olen opetellut kuuntelemaan, mitä todella tarvitsen, kaipaan. Vain tätä tietä en hylkää itseäni, sillä siitä syvimmiltään on
kysymys kaikenlaisten riippuvuuksien kohdalla.

Olemme usein tottuneet siihen,ettei meillä ole väliä. Mutta meidän ei tarvitse suostua kenekään kaatopaikaksi tai kynnysmatoksi. Vielä uskovinakin saatamme ohittaa itsemme,  ja toistaa oppimaamme hylkäämistä. Tämä ei ole oikein, sillä vain rakastamalla itseämme voimme rakastaa ja kunnioittaa läheisiämme, heidän ainutlatuisuuttaan. Vain ottamalla itsemme tosissaan, voimme hyväksyä muut ihmiset. Kun pidämme huolta itsestämme, loppuu myös toisilta " velkominen",  ja liialliset odotukset. Kokemus on vapauttava.
.....................................................................................................................................................................

Harva vanhempi osaa olla täydellinen kasvattaja lapselleen. Mutta ei hätää,vaikka olisi itse jäänyt vähälle kasvatukselle tai huomiolle, voi aikuisena  adoptoida "sisäisen lapsensa" ja antaa itselle sitä, mitä
ilman on jäänyt. Voit toimia kasvattajana omalle sisäiselle lapsellesi, anten sille rajoja ja rakkautta.

Jumala on opettanut lapsen asemaa, ja elävää yhteyttä Häneen. Hän on opettanut minua uudistamaan kieltieisen minäkuvani Hänen tahtonsa mukaiseksi. Jumala haluaa ohjelmoida minut uudelleen Hän haluaa, että täytän ajatukseni Hänen rakastavilla ajatuksillaan minua kohtaan. Rankentavat ja hyvät ajatukset parantavat ihmistä   <3 
Jumala on muuttanut vaikeuteni iloksi,  ja yllättänyt minut monin tavoin.  Olen saanut Häneltä paljon enemmän kuin koskaan olisin osannut pyytää.  Hän ajaa minun asioitani.  Elämäni on on ollut  tästä syystä nousujohtoista. Vaikka on ollut vaikeuksia, Jumala on tukenut ja ollut kanssani niissä. Myös kipujen kautta kasvaa kukkia, joista on siunausta ja apua toisillekin. Olen riippunut Hänessä kiinni, ja luottanut Hänen Sanaansa. Ja vaikka aina ei itse jaksa, Taivaan Isän kädet kantavat. Hän lupaa: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat." Ihmiset voivat pettää, Jumala ei milloinkaan, sillä Hän rakastaa meitä. Ja Hän on luvannut palkita ne, jotka Häntä etsivät.
Siunausta elämääsi!
.....................................................................................................

http://www.youtube.com/watch?v=zzHuJh9B6AY

Päivän Sana 26. marraskuuta 2012
Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Room. 8:28 KR33/38





Liitän tähän linkin evankelista Aili Heinosen jännittävästä ja mielenkiin-
toisesta elämästä...
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=8957

2 kommenttia:

  1. Kiitos Tarja tästä tilityksestä elämäsi polulta! Tämä puhutti ja kosketti minua hyvin paljon. Monissa kohdissa olen omassa elämässäni tullut samaan tulokseen, kuin sinä omassasi. Menestysteologia ei ole minulle se tie, vaan oman ristin kantaminen Jeesusta seuraten. Menestysteologia vie mielestäni harhaan, sillä siinä pääpaino siirtyy ihan jonnekin muualle, kuin Kristukseen. Siinä tavoitellaan ainoastaan menestystä ja rikastumista, kun taas Raamattu sanoo selkeästi, että kun meillä on elatus ja vaatteet, niin meidän tulee tyytyä niihin. Siellä sanotaan myös, että älkää korkeita tavoitelko.

    Olet kokenut Jumalan rakastavana Isänä, joka pitää huolta lapsestaan ja samoin olen itsekin kokenut.

    Terveisin Kaarina KuruKukka

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentistasi Kurukukka! Olen iloinen, että kerroit ajatuksistasi =)

    VastaaPoista

Ajatuksesi ovat minulle tärkeitä.