Sisältö:

Sisältö:
Tästä keskeltä löytyvät ajatelmat, runot ja omat terveiset

Toivoa torstaille kirjoituksia ja tutkimuksia ym. mielenkiintoista...

 

Hei, kirjoittelen n. parin kolmen kuukauden välein Nurmijärven 
uutisiin helluntaiseurakunnan palstalle: " Toivoa torstaille". Tässä 
linkki kirjoituksiini:


 








Jumala on oikeudenmukainen ja aina heikomman puolella

Elämä ei tarjoa kaikille eväitä kultalusikalla. Emme pysty itse päättämään millaiseen perheeseen synnymme tai millaiset geenit saamme. Meille on annettu vain ihmisen osa.

Ihmisen osaan kuuluu kärsimykset, sairaudet ja kuolema. Mutta siihen kuuluu myös Jumalan lupaukset ja Hänen Sanansa. Jumala on sitoutunut Sanaansa ja Hän valvoo sen toteutumista.

Jumala haastaa Raamatussa ihmistä monella tapaa. Jeesus sanoo: ”Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.”( Johannes 7:17). 

Jumala kehottaa anomaan, etsimään ja Hän on luvannut vastata. Jumala pyytää ihmistä koettelemaan Häntä. Jumalan Sana ei muutu. Raamattu on Jumalan rakkauskirje ihmisille. Sen sisältöön kannattaa tutustua ja perehtyä. Jumala ei petä koskaan. Häneen voi luottaa 100 prosenttisesti.

Jos olet sairas, Jumala haastaa sinut rukoilemaan parantumista ja etsimään Hänen tahtoansa elämääsi. Jos et vielä tunne Herraa, Hän kehottaa sinua etsimään ja rukoilemaan, kunnes löydät Hänet. Vaikeuksienkin keskellä voit löytää rauhan Jumalassa, ja saada aivan uudenlaista näkökulmaa elämäsi asioihin.

”Etsikää ensin Jumalaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki muukin sinulle sen ohessa annetaan.” ( Matteus 6:33) Jumala ei todellakaan nuku, niin kuin eräässä iskelmässä väitetään. Hän on elävä Jumala, ja Hän puhuu monin eri tavoin. On vain pysähdyttävä kuuntelemaan, mitä Hän haluaa sanoa. Jumala on arjessamme hyvin lähellä, mutta hänet löydetään vain Jumalan ehdoilla. Hänen ilosanomansa on Raamattuun kirjoitettu.


Kesäterveisin;   Tarja Kaipainen

























 Kutsuttu elämään elämänmakuista  ja ehyttä elämää         
 (Nurmijärven uutiset 7.5.2015)

Jumala on arjen Jumala, ja hän kutsuu kaikkia ja kaikenlaisia 
ihmisiä yhteyteensä. Kun tutkii Raamattua saa ilokseen huomata, 
että Herra ei etsi seuraansa pyhimyksiä tai superihmisiä. Tarkastellaan 
hieman Isosta kirjasta Jumalan kutsumia henkilöitä. 
 
Karrikoidusti Nooa oli juoppo, Joosef taas kiusattu 

ja hyväksi käytetty. Mooses oli 
puolestaan änkyttävä murhamies ja Daavid avionrikkoja 
ja murhaaja. Joona pakeni 
Jumalaa ja opetuslapset nukkuivat vartiossa. 
Samarialainen nainen oli eronnut useasti. 
Aika kirjavaa porukkaa, mutta siltikin Jumala valitsi ja kutsui juuri heidät. 
Toki elämä Jumalan seurassa, hänen kasvojensa edessä muuttaa ihmistä. Ja kun 
ihminen elää elävässä yhteydessä Jeesukseen, tulee hänelle 
Jumalan antama halu hyljätä väärät teot, ja astella Herran viitoittamaan tietä 
Jumalan armossa kasvaen Jeesuksen tuntemiseen ja pelastukseen. 
 
Kun Jumala kutsuu ihmistä, hän haluaa antaa jokaiselle tarkoin suunnitellun ja 

mitoitetun elämän. Mitä tyhjemmät ovat kätesi, sitä paremmin Jumala 
voi täyttää ne taivaallisilla rikkauksillaan ja hyvyydellään. Hän ei kuitenkaan
laita sinua muottiin tai tunge sinua raameihin, jotka eivät sinulle sovi. 
Tällainen menettely ei milloinkaan kuulu Jumalan rakastavaan luonteeseen. 
Suhde Jumalaan on vapaaehtoinen rakkaussuhde, jossa Luoja kunnioittaa
luotuaan. Jumala kysyy aina lupaa sinulta voidakseen toimia elämässäsi. Hän 
haluaa, että sinun elämäsi saisi puhjeta täyteen kukkaansa. Hän rohkaisee sinua 
elämään täyttä elämän makuista elämää hänen seurassaan 
puhtain purjein selkeillä toivon vesillä.
 
Oli elämäntilanteesi mikä tahansa, muista, että olet Jumalan sydämessä kutsuttu ja rakastettu. 

Hän on sinua lähellä, vain rukouksen päässä. Hänen seurassaan likapyykit muuttuvat valkoisiksi.
Iloa kevääseen! 
 
Tarja Kaipainen
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Raamatun luotettavuus
Olen koonnut tähän asioita, jotka kertovat Raamatun luotettavuudesta.Tietoähteenä minulla on ollut Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen luennot internetistä. Raamattumme on kirjoittanut 40 henkilöä, 1000 vuoden aikana. Vanhan testamentin kirjat on kirjoitettu vuosina 1400-400 eaa. Jokainen kirjoittaja on oman aikansa ihminen, joka käyttää sen ajan kieltä. Suurin osa kirjoittajista ei ole tavannut toisiaan ja silti Raamatun kirjoilla on yhteinen päämäärä, eivätkä ne ole ristiriidassa toistensa kanssa.

Raamattu on yhtäaikaa inhimillinen ja jumallallinen. Raamatun jumalalliseksi tekee se, että sen Sanassa on voima. Jumalan valitsemat ihmiset ovat Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoittaneet Raamatun.
Jeesuksen elämä on histotriallisesti totta yhtä lailla kuin ylipappi Kaifaan elämä. Kaifaan luut löytyivät v. 1990 arkelogisena löytönä. Kaikki Raamatun historialliset tapahtumat ovat luettavissa myös historiasta.

Ison kirjan luotettavuudesta puhuvat myös arkeologiset löydöt sekä Raamatun ennustukset. Toteutuneet profetiat kertovat meille siitä, että Jumala on kaiken takana. Suurin osa ennustuksista on jo toteutunut, vain 20 % niistä odottaa vielä aikaansa.
Pyydetään Herralta viisas sydän, että osaisimme rakentaa elämämme perustuksen kestävälle kalliolle, Jumalan Sanalle.

Tarja Kaipainen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Rukouksia kuuleva Jumala



Apostolien teoissa kuvaillaan sitä, kun Pietaria pidettiin vankeudessa. Sillä välin seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä. ( Apt. 12:5 -17) Herra lähetti enkelinsä vapauttamaan Pietarin kahleista. Kun Pietari palasi takaisin seurakuntaan, koolla olevat kristityt luulivat häntä enkeliksi. He olivat hämmentyneitä ja yllättyneitä rukousvastauksesta, etteivät olleet uskoa sitä todeksi.

Viimeisin oma rukousvastaukseni oli käänteentekevä. Rukoilimme Klaukkalassa seurakunnan kanssa 83-vuotiaan isäni puolesta, jolla on diagnostisoitu Alzheimer. Isäni oli ollut kovin väsynyt jo pitkään, eikä oikein jaksanut käydä missään. Kahden päivän päästä isäni soitti riemuissaan. Kertoi, että hän on saanut elämänhalunsa ja – ilonsa takaisin ja sanoi olevansa kaikin puolin hyvässä kunnossa. Vuoden kestäneen tauon jälkeen hän liittyi takaisin laulukuoroon ja suunnittelee hymyillen uusia esiintymisiään. Meillä on elävä Jumala.

Kaunista kevättalvea! – Tarja Kaipainen -
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Tässä tekstissä on kirjoitettu sanoja yhteen painatusvaiheessa. Teksti lähti minulta virheettömänä :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niin kuin kirjoitettu on; Jeesuksen syntymä ja paluu kuninkaana
Jeesuksen syntymästä on tarkat ennustukset jo Vanhassa Testamentissa. Messiaanisia ennustuksia on tutkija Risto Santalan mukaan yhteensä 456. Jeesuksen paluusta on noin 300 mainintaa Raamatussa. Jeesus tulee takaisin kirkkauden kuninkaana. Mistä voimme tietää, milloin Hän palaa takaisin? Raamattu ei kerro tarkkaa aikaa, mutta antaa viitteitä ja ajanmerkkejä siitä, milloin tuo aika olisi käsillä.
Eräänä ajanmerkkinä on se, että evankeliumi on julistettu kaikelle kansalle. Toisena mainittavana tunnusmerkkinä on se, että ihmiset luopuvat kristillisestä uskosta ja sen arvoista. Näinhän parhaillaan on voimakkaasti tapahtumassa. Jeesus sanoo;" kun Hän palaa, löytäneekö Hän maan päältä uskoa?" ( Luuk.18:8).
Jeesukseen uskoville Herramme paluu on ilon juhla. Ja ne, jotka ovat ottaneet Hänet elämäänsä ja sydämeensä, pääsevät Hänen mukaansa. Se, minkä olemme valinneet täällä ajassa, jatkuu taivaassa.
Herramme kehoittaakin meitä Ilmestyskirjan 3:11 sanoin:" Pidä se, mikä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunusasi."
Niille, jotka vielä miettivät suhdettaan Jumalaansa kehoittaa Raamattu:"hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä Hän sanoo: 'otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.' Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä" (2. Kor. 6:1-2).
Kaunista kesää! Tarja Kaipainen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jumalan suunnitelma
Entinen vaarallinen jengijohtaja ja huumeiden käyttäjä Nicky Crutz Yhdysvalloista sai onnekseen kuulla Jumalan suunnitelmasta saarnaaja David Wilkersonilta. Nickyn elämä sai uskoontulon jälkeen aivan uuden suunnan. Entisestä kovan luokan rikollisesta tuli evankeliumia eteenpäin vievä ja hyviä töitä tekevä seurakunnan paimen. Nicky on saanut olla perustamassa monia hoitokoteja huumeista vapautuville ihmisille.
Uuden Testamentin Paavali vainosi kristittyjä, mutta Jumala pysäytti hänet yliluonnollisella tavalla näyttäen hänelle näyn keskellä kirkasta päivää. Jumalalla oli hänelle suunnitelma. Hänestä tuli merkittävä Uuden Testamentin mies, joka rakasti Herraamme ja vei ilosanomaa myös muille.
Nita Edwarsille yliopistossa opiskelevalle nuorelle naiselle sattui onnettomuus, hän kaatui yliopiston portaissa. Tämän seurauksena hän halvaantui jopa niin, että menetti liikuntakykynsä lopulta myös puhekykynsä. Mutta Jumalalla oli suunnitelma hänen elämäänsä varten. Jumala paransi Nitan täydellisesti. Tänä päivänä Nita on mukana hengellisessä työssä ja Nitan tapaus sai aikaan valtavan herätyksen Aasiassa.
Jumala haluaa toteuttaa suunnitelmansa myös meidän jokaisen elämässä. Eikö olisi jännittävää katsoa mihin se johtaa? Usein ihmisen umpikuja mahdollistaa vasta Jumalan mahdollisuudet, sillä vasta silloin ihmisellä on aikaa ja tahtoa kuunnella, mitä Hän haluaa sanoa.” Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” Jeremia 29:11
Tarja Kaipainen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Minun tieni

Aloin kiinnostua hengellisistä asioista 18-vuotiaana. Koin, että Disco -illat ja ravintolat eivät vastanneet sisimpäni kaipuuseen. Halusin löytää kestävän, puhtaan ja kauniin perustuksen elämälleni.
Luin salaa hengellisiä lehtiä ja Raamattua. Halusin löytää vastauksia. Minua kiinnostivat Raamatussa olevat psykologiset viisaudet. Minulla oli uskova ystävä, jolta kyselin kaikenlaista uskonasioihin liittyen. Hengelliset asiat koin tuolloin kuitenkin jotenkin nolona juttuna, jotka eivät sopineet oikein senhetkiseen imagooni... Olin menevän mimmin maineessa, ja karsastin sitä kuvaa, joka minulla oli uskovaisista. Ajattelin heidän olevan muotitiedottomia ressukoita, joilta elämä oli mennyt jotenkin ohitse. Sanoin ystävälleni, että ei minusta voi tulla uskovaista. Mutta ystäväni vakuutti, että Jumala tekee muutostyön, ja minun tulee antaa vain lupa siihen.

Olin myös käynyt ennustajalla, ja pohdin mihin ennustaja otti yhteyttä? Ystäväni sanoi, että Jumala ei käytä koskaan tuollaisia tapoja, jos hän haluaa puhua jotain. Ystäväni sanoi, että ennustajat kertovat riivaajien viisautta. Ja tämän saman asian löysin myöhemmin Raamatustakin (3 Mooses 19:26). 

Elin jännittäviä aikoja. Seuraavana yönä koin, että Jeesus seisoi vuoteeni vieressä ja kysyi minulta, että haluanko seurata häntä? Tiesin, että Herra ei olisi siinä kauan, ja vastasin hänelle myöntävästi. Nukahdin levolliseen uneen. Seuraavana päivänä menin ystäväni kanssa hengelliseen tilaisuuteen, ja tajusin, että olin saanut ylhäältä voiman tulla Jumalan lapseksi. Jumala oli tullut sydämeeni asumaan, en enää hävennyt hengellisiä asioita. Tuo on ollut elämäni paras päätös ja kauas kantava ratkaisu, jonka arvo vain nousee ajan kuluessa. 

Koen saaneeni Jeesuksesta ystävän, joka ajaa asioitani parhain päin. Vaikka elämä on haavoittuvaista ja välillä haasteellistakin, saan kohdata kaiken tämän yhdessä Jumalan kanssa. Kristillinen usko on tuonut mukanaan minulle ns. positiivisen kierteen, joka poikii paljon hyviä asioita elämääni. Ja tämän uskonvalinnan, jonka olen tehnyt täällä, jatkuu kerran iankaikkisuudessa taivaassa.

Tarja Kaipainen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
Voiko ihmistä käännyttää?

Humalainen mies makasi ojan pohjalla ja lauloi kovaäänisesti. Ohitse pyöräili kylän kirkkoherra. Humalainen mies hihkui ja
sammalsi papille:" hei, sinä olet se mies, joka minut eilen käännytti." Tähän kirkkoherra tuumi:" näyttää todellakin siltä, että
se olin minä eikä Jumala, sillä jos Jumala olisi sen tehnyt, et nyt makaisi siellä." Eli kannettu vesi ei kaivossa pysy, sillä ulkoa
ohjautuvuus ei johda koskaan mihinkään kestävään, hedelmälliseen tai aitoon elämään.


Hengellinen etsintä ja uskoontulo ovat sellaisia prosesseja, jotka vain Jumala voi synnyttää ihmisessä. Ainut, mitä toinen kristitty voi tehdä ei uskovan eteen, on kertoa evankelimia. Mutta kasvun ja uudestisyntymisen, eli uskoontulon vaikuttaa aina yksin Jumala. Ihmisen omalle vastuulle jää etsikkoajan tunnistaminen ja sen todesta ottaminen. "Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on." ( Jesaja 55:6).

Kun ihminen pyytää Jeesusta sydämeen, vain Jumalalla on valta muuttaa se. Vain Jumala voi muuttaa ihmisen sisäisen elämän ja sydämen niin, että ihmisen mieli alkaa kiinnittyä Krsitukseen ja Jumalan Sanaan. Hän muuttaa kivisydämen lihasydämeksi. ”Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.” – Hesekiel 36:26-27. Kivisydämen vaihtamisen lihasydämeen voisi verrata siihen, että matkapuhelimeen vaihdetaan uusi SIM-kortti, joka mahdollistaa uuden yhteyden uuteen maailmaan. " Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä." ( Johannes: 1:12)

Kaunista kevättalvea;
Tarja Kaipainen
-----------------------------------------------------------------------------





tieteellistä näyttöä - rukouksella parantava voima? - The Voice
www.voice.f

Amerikkalaistutkijoiden 
mukaan korkeampaan voimaan uskominen
Amerikkalaistutkijoiden mukaan korkeampaan voimaan uskominen edistää psykiatrisesti sairaiden potilaiden paranemisprosessia.
Uusi amerikkalaistutkimus väittää, että ne psyykkisesti sairaat ihmiset, jotka uskovat korkeamman voiman olemassaoloon, paranevat psykiatrisen hoitojaksonsa aikana todennäköisemmin kuin ateistit. Tutkimus toteutettiin belmontilaisen McLeanin sairaalan toimesta ja siihen osallistui 159 potilasta. Tutkijat selvittivät potilaiden suhtautumista uskonasioihin ja sitä millä tavoin he suhtautuvat hoidon aloittamiseen ja mikä oli hoitojakson lopputulos.
Tutkijat sanovat koetulosten kertovan, että korkeampaan voimaan uskominen parantaa huomattavasti psykiatrisen hoitojakson lopputuloksia ja edistää toipumista. Usko ei pelkästään edistänyt potilaiden psyykkistä hyvinvointia, vaan se myös vähensi masennusoireiden ja itsensä vahingoittamisen riskiä. Tutkimuksen mukaan ateistipotilaat hyötyivät hoidoista kaksi kertaa vähemmän.
Jo aiemmissa tutkimuksissa on todettu, että rukoilulla on vaikutusta ihmisten terveydentilaan. Esimerkiksi San Franciscon yleissairaalassa suoritetussa tutkimuksessa, johon osallistui 393 sydänsairauspotilasta havaittiin, että potilaiden puolesta rukoileminen edisti heidän paranemisprosessiaan.
Niiden potilaiden joukossa joiden puolesta rukoiltiin, esiintyi vähemmän komplikaatioita ja keuhkotulehdustapauksia. Kyseiset potilaat myös tarvitsivat niukemmin lääkehoitoa. Nämä potilaat lisäksi toipuivat nopeammin ja kotiutuivat muita potilaita aikaisemmin.
Lähde: Daily Mail





Hyödyllisiä linkkejä;
1. Netin parhaimmat: http://splashurl.com/nbrz6bc
2. Lääkärikirja; Tohtori. fi
3. Apua ja selvitystarinoita; Apua info
4. Elämänhallinan tukena; Naistenkartano ry
5. Salme Blomsterin kotisivut: http://splashurl.com/jw78ok4 
6. Salme Blomsterin opetuksia arkistosta:Salme B./ Elämän koulu  
7. Salme Blomsterin opetuksia arkistosta:Salme B. Kämmenellä 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajatuksesi ovat minulle tärkeitä.